Aamiin Ya Rabbal Aalamiin

Marah!

Rasulullah s.a.w bersabda "Jauhilah kemarahan, kerana ia adalah bara api yang bernyala-nyala dalam hati anak Adam.Cubalah lihat bila salah seorang kamu dalam kemarahan, kedua matanya merah, urat leher kelihatan timbul.Apabila salah seorang kamu marah, maka hendaklah ia berbaring atau duduk di atas bumi."

Dan pernah Rasulullah s.a.w. menerangkan,"Bahawa kemarahan itu dari syaitan dan sesungguhnya syaitan itu dijadikan daripada api,api hanya dapat dipadamkan dengan air,apabila marah seorang kamu, maka hendaklah ia berwudhu."

nota kaki:
aku tidak lagi marah, aku tidak lagi dendam, yang pasti aku butuh waktu untuk menenangkan diri ku sendiri.. bermuhasabah diri untuk lebih mengenali diri adalah lebih baik dari aku terus terusan mencari kesalahan yg aku sendiri tidak pasti1!! semuga Allah menberi cahaya petunjuk untuk kita semua untuk meneruskan kehidupan ini ke arah yang lebih baik!!! insyaAllah ameen!

0 share with mummy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...