Aamiin Ya Rabbal Aalamiin

Jika


Jika kata-kataku semanis madu...
Jika kata-kataku selegit gula...
Jika kata-kataku seindah pujangga...
Jika kata-kataku seindah pelangi...

Maka berikan setitik empedu...
Maka berikan setitik garam...
Maka berikan setitik perasa...
Agar madu dan gula tidak menjadi manis lagi...

Tetapi taukah engkau LELAKI misteri...
Aku hanya wanita biasa...
Tidak seTABAH seperti AISYAH...
Tidak seSETIA seperti KHADIJAH...
Tidak seBERANI seperti SOFIAH...
Tidak seSABAR seperti FATIMAH...
Tidak seCERDAS seperti AISYAH...
Dan tidak seSUCI seperti MARYAM...

Aku wanita pada UMUMnya yang ingin menjadi yang terbaik dimata sang suami...
Dan berusaha tersenyum pada di sekelilingku...

Jangan pernah memberikan air matamu pada CINTA...
Tetapi sesalilah akan KEHADIRANNYA...
Karna akan menambah dosa lebih dalam...

Maafkan wahai lelaki SOLEH...
Aku wanita yang lemah...
Yang tak mampu mengatakan...
Yang tak mampu keterus teranganku...
Yang tak mampu bertindak...
Semoga dengan mencurahkan kata-kata ...
Semoga dengan uraian makna...
Engkau dapat mengerti apa yang kutuliskan...

Tetapi, aku minta jangan mudah mengatakan CINTA...
Bila, tak saling tatap muka...
Jangan mudah mengumbar kata CINTA...
Tetapi, tak sekalipun bertemu...
Aku tau kau memang menyukai gadis yang berfikiran dewasa...
Tetapi kamu sendiri berfikiran seperti anak kecil...
Yang hanya bisa mengerti dirimu...
Dan rasa cemburu diperbesarkan...
Dengan alasan kata CINTA...

Dengan UNTAIAN kata-kata ini mungkin dapat mewakili hati dan perasaan yang ingin kukatakan... (^_^)

0 share with mummy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...